Vi svängde av med husbilen från motorvägen för att stanna någonstans när vi var på väg hem från Nederländerna. Valet föll på Papenburg, en liten stad i nordvästra Tyskland. Vi kom till en mysig stad med en fin kanal där sex gamla segelskutor låg och flöt fastsurrade på kanalkanten.